آموزش شست‌و‌شوی دست‌ها توسط مربی بهداشت خانم غفوری_مهرماه

شستن دست ها (Hand Washing) از اهمیت بسیار زیادی در کنترل آلودگی‌ها و انتشار بیماری‌ها برخوردار است. مخصوصا در شرایطی که کودک دچار آبریزش بینی، سرفه و سرماخوردگی است اهمیت شستن دست‌ها بیش از پیش برجسته می‌شود. بچه‌ها با سیستم ایمنی پیشرفته متولد نمی‌شوند. سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف است و همچنان در حال رشد و گسترش است و از این رو در معرض بیماری‌ها و عفونت‌های زیادی هستند. برای مبارزه با این امراض، رعایت بهداشت بسیار مهم است. یکی از ارکان اساسی آموزش کودک به داشتن بهداشت کافی این است که به او بیاموزید چرا شستن دست‌ها لازم است.
به طور حتم با آغاز سال تحصیلی جدید و شروع به کار مدارس فرزندان ما بیشتر در معرض میکروب‌ها و ویروس‌هایی قرار می‌گیرند و علاوه بر آن احتمال انتشار ویروس در بین سایر اعضای خانواده نیز بیشتر می‌گردد. در این شرایط، مهم این است که دائماً به کودکان خود اهمیت شستن دستها و دور نگه داشتن دستها از دهان را یادآوری کنیم. بهتر است والدین و مربیان در مهدها و مدارس هر روز قوانین طلایی شستشوی دستها را با کودکان مرور کنند تا به احتمال کاهش میزان آلودگی خانواده در طول سال تحصیلی کمک کنند.
در همین راستا با شروع سال تحصیلی جدید، انیمیشن‌های آموزشی جهت یادگیری نحوه صحیح شستشوی دستها هر روز در مراسم صبحگاهی پخش شده، سپس در تاریخ 29 مهرماه 1401 به منظور یادگیری بیشتر، این موضوع توسط مربی بهداشت خانم غفوری با نوآموزان مرور گردید.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20