کاربرگ بهداشت دهان و دندان توسط مربی بهداشت خانم غفوری-مهرماه

رعایت بهداشت دهان و دندان کودکان از دوره نوزادی آن‌ها حائز اهمیت است، زیرا در آن زمان نیز باقی ماندن ذرات شیر بر روی لثه می‌‌تواند موجب التهابات لثه‌ ‌ای در نوزادان شود. با بزرگتر شدن کودک آموزش بهداشت دهان و دندان به او به مانند سرمایه‌‌گذاری است که در سنین پایین انجام شده است. یکی از مسائل مهم و نگرانی‌های والدین، سلامت دهان و دندان فرزندانشان است. دردهای ناشی از پوسیدگی و دیگر بیماری‌های ناحیه دهان و دندان‌ها، بوی بد دهان، ناتوانی در جویدن و راحت غذا خوردن، ظاهر نازیبا و دیگر عوامل باعث می‌شود اهمیت موضوع مراقبت از دندان‌ها بیشتر شود.

کودکان با داشتن دندان‌هایی سالم، شادتر، پر جنب و جوش‌تر و به طول کلی با سلامت روحی و جسمی بیشتری زندگی خواهند کرد. پس باید نحوه مراقبت از دندان‌ها را به آنها آموزش داد و در این کار به بهترین شکل به آنها کمک کرد. رعایت بهداشت دهان و دندان از بدو تولد علاوه بر اینکه در بهتر زندگی کردن کودک موثر است، موجب حفظ سلامت در سنین بزرگسالی نیز می‌شود. در نتیجه مراقبت از دندان‌ها کاهش هزینه‌های دندانپزشکی را نیز به دنبال خواهد داشت.نکته مهم در آموزش‌های بهداشتی دهان و دندان این است که کودک در سنین پایین از اهمیت موضوع حفظ سلامت و همینطور از با ارزش بودن دندا‌نهای خود مطلع شود و به دلیل نهادینه شدن این امردر ذهن خود، تا زمان بزرگسالی هرگز از مراقبت دندان‌هایش غافل نشود.

طی آموزش‌های لازم و نمایش انیمیشن در سالن سمعی و بصری  در مورد اهمیت بهداشت دهان و دندان و اهمیت مسواک زدن به نوآموزان در تاریخ 25 مهرماه 1401 کاربرگ بهداشتی  خلاق در جهت همین موضوع با استفاده از رنگ‌آمیزی و کلاژ به نوآموزان عزیز توسط مربی بهداشت خانم غفوری ارائه گردید.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20