برگزاری جشنواره غذای سالم در روز جهانی غذا

تغییر و اصلاح عادات غذایی در بچه‌ها نه تنها باعث تضمین سلامتی آن‌ها می‌شود، بلکه بر اخلاق، رفتار و تمرکزشان در مدرسه نیز تأثیر می‌گذارد. مدارسی که به تغذیه دانش‌آموزان اهمیت می‌دهند شاهد رشد بهتر آنان از لحاظ جسمی و روحی و نیز موفقیت‌های پیاپی درسی شان خواهند بود. تحقیقات نشان می دهد که برنامه غذایی مناسب می‌تواند در پیشگیری از برخی بیماری‌ها مانند پیش فعالی، نارساخوانی (اختلال در درک نوشته‌ها)، اوتیسم (اختلال رشدی در مغز) و بعضی مشکلات روحی- روانی مانند استرس و افسردگی نقش حایز اهمیتی داشته باشد.
هرچه از سنین پایین‌تر عادات درست غذا خوردن و تمرینات ورزشی به کودک آموزش داده شود بهتر است. برخورداری از برنامه‌ای کامل و مغذی در این سنین به منزله سلامت او در سال‌های آینده است.

در تاریخ 24 مهر 98 جشنواره غذای سالم برگزار شد. در این مراسم طبق هماهنگی های قبلی با والدین عزیز ، در منزل عدس پلو و پیراشکی تهیه وهمراه کودکان گلمان به پیش دبستانی ارسال تا در ساعت چاشت کودکان عزیز در کنار هم میل کنند . فرزندان دلبندمان ابتدا با تلاوت دعای سفره به صورت دسته جمعی از نعمت های خداوند شکر گزاری کرده و سپس در محیطی شاد به صرف صبحانه مشغول شدند . کودکان نازنین از مراسم  بسیار لذت بردند . با آرزوی سلامتی برای همه کودکان کشورمان


برچسب
امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20