برگزاری جشنواره غذا توسط مربی بهداشت خانم غفوری-مهرماه

عادات غذایی کودکان هم بر سلامتی‌شان در دوران کودکی و هم بر سلامتی دوران بزرگسالی‌شان تاثیرگذار است. توجه به تغذیه سالم برای کودکان در طولانی مدت به افزایش طول عمر و افزایش کیفیت زندگی کمک می‌کند.

اگر کودکان سبک زندگی سالمی داشته باشند، از رژیم غذایی مناسبی پیروی کنند، فعالیت بدنی منظم داشته باشند و از خواب کافی برخوردار باشند هم سلامتی‌شان تضمین می‌شود و هم عملکرد تحصیلی بهتری خواهند داشت. همچنین تغذیه سالم در کودکان باعث میشود در مدرسه نمرات بهتری کسب کرده و احتمال بروز افسردگی و استرس در آن ها کاهش پیدا می‌کند.

هر چقدر کودک از سن پایین‌تری به مصرف غذاهای سالم و انجام فعالیت بدنی عادت کند بهتر است. در دوران بزرگسالی این کودکان کمتر احتمال دارد که به چاقی و بیماری‌های مختلف مبتلا شوند. معمولاً کودکان و نوجوانان چاق در هنگام ورود به دوران بزرگسالی نیز اضافه وزن دارند. بعد از تولد مهم‌ترین الگوی کودکان والدین هستند. در نتیجه  به والدین توصیه می‌شود اگر خواهان تغذیه سالم برای کودکان خود هستید در ابتدا خود شما باید از یک برنامه غذایی سالم و به طور کلی یک سبک زندگی سالم پیروی کنید.

طی آموزش‌های لازم به نوآموزان در همین راستا به مناسبت روز جهانی غذای سالم در تاریخ 24 مهرماه 1401 جشنواره غذای سالم توسط مربی بهداشت خانم غفوری برگزار گردید .


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20