تجهیز پیش دبستانی به اتاق ماسه(ضد عفونی و بهداشتی) و لگو

شن بازی برای کودکان فعالیتی خوشایند و لذتبخش است. کودک از لمس کردن شن و بازی با آن لذت بسیار می برد. شن می تواند خاصیت مایعات را داشته باشد از نظر اینکه می ریزد و اگر آن را در ظرفی بریزیم به شکل آن ظرف در می آید. بازی با شن تجارب مفید و لذتبخشی را برای کودک ایجاد می کند.

امروزه شن بازی به قدری دارای اهمیت است که در تمامی کلینیک های مشاوره و روان درمانی کودک به عنوان یکی از وسایل ضروری اتاق بازی محسوب می شود.

شن باید در دو نوع خشک و مرطوب وجود داشته باشد تا کودک بتواند هر دو نوع آن را لمس کند و تفاوت ها و شباهت های آنها را درک کند.

کودک در شن به حفر کردن و ساختن دالان (تونل) می پردازد. برج، تپه و خانه می سازد و به انجام بازی های تخیلی مشغول می گردد. کودک می تواند معمار هستی خود باشد و قصر خود را در داخل شن ها خلق کند و دنیای خویش را پر از کسان و خویشاوندانی سازد که ساخته و پرداخته ذهن او هستند. او می تواند کاری را انتخاب کند و یا از آن دست بکشد. نیز می تواند بیافریند و یا نابود کند.

با پیگیری های مستمر مدیریت محترم سرکار خانم اسحاقی جهت شادی و نشاط بیشتر کودکان عزیزمان  پیش دبستانی در تاریخ 23 شهریور 98 تجهیز به اتاق ماسه و لگو شده است . ماسه استفاده شده در این اتاق از ماسه ضد عفونی شده و کاملا بهداشتی است. که طبق برنامه زمان بندی شده هر کلاس با مربی خود از این فضا در راستای مهارتهای دست ورزی مشغول به بازی و سرگرمی استفاده می کنند با امید به فردایی بهتر

 


برچسب
امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20