بازی‌های گروهی کودکان

بازی گروهی کودکان بازی گروهی برای کودکان مزایایی به شرح ذیل دارد:

1. پیشرفت مهارت های اجتماعی کودکان کودک ممکن است از ابتدا اجتماعی باشد یا ترجیح می دهد به تنهایی بازی کند که در هر دو حالت خوب است. هر کودک رویکردی نسبت به پیشرفت مهارتهای اجتماعی خود دارد. اما از سنین سه تا پنج سالگی كودكان باید با همسالان خود تعامل داشته باشند. دقیقا زمانی است که مهارتهای اجتماعی آموخته می شود ؛ یک درس بسیار مهم برای بزرگسالی.

2. ایجاد اعتماد به نفس کودک کار واقعی در خانه شروع می شود ، زیرا بهترین مورد برای رشد کودکان داشتن روابط خوب با اعضای خانواده و اقوام است. این مسئله به کودک احساس دلبستگی و ثبات می دهد ، خواه ایجاد روابط با والدین باشد خواه با مادربزرگ ها ، عمه ها ، دایی ها یا سایر اقوام و اطرافیان باشد. مهمترین مزیت بازی گروهی اینست که کودکان یاد می گیرند به والدین یا اطرافیانشان کمک کنند. از دیدگاه عاطفی ، این مهارت ،رابطه کودک و والدین را تقویت می کند ، زیرا تجربه ای مشترک ایجاد می کند. در عین حال ، کودک در بازی گروهی با افراد جدیدی ملاقات می کند ، که امکان آزمایش فضایی ایمن با وجود جدایی از والدین آنها را فراهم می کند که مزیت مهم برای ایجاد اعتماد به نفس در کودکان می باشد.

3. تشویق کودکان به انجام فعالیت بدنی بازی کودکان در قالب دویدن ، پریدن ،چرخاندن و موارد دیگرمی باشد. کودک هنگام بازی می تواند بسیار فعال شود. نگران نوع فعالیت بدنی نباشند. دامنه فعالیتها در هر بازی متفاوت است. برخی از این بازی ها در فضای باز و برخی از آنها در فضای سرپوشیده انجام می شود.بنابراین کودکان این فرصت را دارند که انواع فعالیت ها را امتحان کنند. آنها می توانند مهارت های حرکتی خود را از طریق معماها ، کاردستی و بازی با اسباب بازی ها افزایش دهند.

4. تقویت تخیل و خلاقیت کودکان استراتژی اصلی برای ایجاد تفکر خلاق در کودکان اینست که به آنها اجازه دهید به روشی بدون ساختار بازی کنند. تفکر خلاق برای آینده از اهمیت اساسی برخوردار است ، زیرا آنها برای موفقیت در زندگی شخصی و حرفه ای خود به این مهارت احتیاج دارند.

5. یادگیری از طریق بازی کردن بازی نقش مهمی در مشارکت کودکان با جهان خارج دارد. به همین دلیل ممکن است کودک خود را در حال انجام تعمیر اسباب بازی یا ایفای نقش دکتر می بینید. بازی ، تخیل های کودکان را افزایش می دهد و آنها را در موقعیت های واقعی قرار می دهد که در آن ها نیاز به حل مشکلات و فکر کردن به راه حل ها دارند. کارن امیدوار است والدین فرزندان خود را به تمرین نقش آفرینی تشویق کنند ، زیرا ، “این مهم است که کودکان از همان ابتدا زبان آموزان فعال و اندیشمند باشند.  بازی های مشارکتی برای کودکان بازی های مشارکتی بازی هایی هستند که در آنها رقابت از بین می رود و همکاری حاکم است.

هدف اساسی این بازی ها کار گروهی و کمک به یکدیگر برای رسیدن به یک هدف مشترک است.این بازی ها کاربردهای زیادی دارند ، اما یکی از مزیت های اصلی آنها کمک به ایجاد روابط بین شرکت کنندگان است. این بازی ها توانایی های اجتماعی ، از جمله توانایی به اشتراک گذاری و مهربانی را افزایش می دهد. بازی های مشارکتی ، خشونت در کودکان خردسال را کاهش می دهد. بازی های مشارکتی ، به همان اندازه که نوعی بازی است ، نوعی یادگیری مشارکتی است. تحقیقات همچنین نشان داده است که بازی های مشارکتی نیز در موقعیت های درمانی برای بهبود توانایی های ارتباطی در کودکان اوتیستیک و از نظر اجتماعی بسیار مفید هستند. بازی های مشارکتی به ارتقاء همدلی کمک می کنند ، زیرا دارای اخلاق اساسی مراقبت و نگرانی متقابل هستند.

گردآورنده: سرکار خانم مومن (مربی ورزش)

تایید کننده: سرکار خانم خمّر (مدیریت پیش‌دبستانی)

منبع: سایت بیتوته


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20