بازی فکری کودکان 

اگر از بازی‌های آنلاین یا بازی با گوشی و کامپیوتر خسته شده‌اید، ساخت بازی فکری کودکان و بزرگسالان خودش یک تفریح جذاب است. می‌توانید کمی خلاقیت به خرج دهید و با ایجاد کمی تغییر در بازی‌های کلاسیک، بازی‌های جذاب و سرگرم‌کننده‌ای را همراه با دوستان و اعضای خانواده تجربه کنید. در این مقاله، چند روش ارزان و آسان برای ساخت بازی فکری در خانه معرفی خواهد شد.

برای انجام‌دادن بازی‌های فضای باز مانند مثل «لِی‌لِی»،‌ «راه رفتن بین خانه‌ها»، «دوز»، «نقطه‌بازی» و… می‌توانید از یک تکه موکت (یا پارچه) و گچ استفاده کنید. کافیست صفحۀ بازی را به‌کمک گچ روی موکت بکشید و بازی را شروع کنید. برای بازی دوز و نقطه بازی می‌توانید از لیوان یا کاسه‌های نشکن به‌عنوان مهره استفاده کنید.

بازی «حدس بزن کیه»

این بازی با تصاویر خندان و رنگی از دوستان و خویشاوندان، بازی سرگرم‌کننده‌ای، به‌خصوص برای نوجوانان، است. برای انجام‌دادن این بازی کافی است مجموعه‌ای از عکس‌های دوستان و افراد خانواده را پرینت بگیرید و از شرکت‌کنندگان بخواهید تا عکس‌ها را شناسایی کنند. شرکت‌کنندگان می‌توانند دربارۀ تاریخ تولد افراد یا خاطره‌ای خوب از آن‌ها نیز صحبت کنند.

تیک تاک تو (دوز)

تیک تاک تو یا همان دوز خودمان یک بازی دونفره است. در این بازی شرکت‌کنندگان به‌نوبت خانه‌های جدول را علامت می‌زنند. شرکت‌کننده‌ای برنده است که سریع‌تر از دیگری یک سطر، ستون یا قطر از جدول را با علامت مربوط به خودش (معمولا ضربدر یا دایره) تکمیل کند. با ایجاد کمی تنوع، بچه‌ها جذب این بازی ساده خواهند شد. این‌ بار به‌جای کاغذ یا گوشی موبایل، از تخته‌ای صاف به‌عنوان صفحۀ بازی استفاده کنید. چند قطعه سنگ یا چوب صاف و کوچک پیدا و بعد از رنگ‌آمیزی آنها، بازی را شروع کنید.

بازی «جعبه رو بردار»

این بازی هم یکی از بازی‌های جالب، به‌ویژه برای بچه‌ها، است. روند اصلی بازی بسیار ساده است؛ شرکت‌کنندگان باید جعبه را بدون کمک دست و با دهان از روی زمین بردارند. از هر نوع جعبه‌ای می‌توانید برای این بازی استفاده کنید. می‌توانید مسیری برای بازی تعیین کنید تا فرد شرکت‌کننده بعد از برداشتن جعبه با دهان، آن مسیر را طی کند. به‌هرحال، شما در تعیین قوانین بازی آزادید.

گرد آورنده : سرکار خانم خمر ( معاون آموزشی  )

تایید کننده : سرکار خانم اسحاقی ( مدیریت آموزشگاه )

منبع : بیتوته


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20