منظور از استعداد ورزشی کودکان چیست؟

والدین ممکن است فکر کنند فرزندشان استعداد بالایی دارد، اما تمایل دارند نسبتاً در این رابطه تعصب نشان دهند. «بیشتر مردم با دیدن استعداد ورزشی کودکان متوجه می شوند که کودک با استعداد با داشتن بهترین توانایی های بدنی در گروه سنی خود، از دیگران متمایز است.  آنها همچنین برای تمرین کردن اشتیاق فراوانی دارند – یعنی آنها از استقامت بدنی برای تمرین کردن برخوردارند و به یک رشته ورزشی علاقمندند. کودکانی که دارای استعدادهای واقعی هستند از قابلیت های ذهنی نیز برخوردارند.  آنها می توانند برد و باخت را هم در جلسات تمرین و هم در مسابقات تحمل کنند. بسیاری از کودکان و والدین امیدوارشان از اینکه چگونه این استعدادها برای تبدیل شدن آنها به یک ستاره ورزشی پرورش می یابند، تعجب می کنند. زمانی که یک کودک نابغه موفق می شود از یک نوزاد خوش آتیه به یک بازیکن فوتبال برتر در نوجوانی تبدیل شود، بسیاری از شرایط مناسب باید فراهم شود که در ادامه آنها را با هم مرور می کنیم راهکارهای کشف استعداد ورزشی کودکان در مقاله حاضر سه نکته را در مورد کشف استعداد ورزشی در کودکان معرفی می کنیم.

این نکات عبارتند از: به فعالیت های کودکان حین بازی کردن توجه کنید، آنها ممکن است استعدادهای خود را نشناسند، اما آنها را به طور غریزی دنبال می کنند. فرصت هایی را برای کشف استعداد ورزشی کودکان فراهم کنید. استعدادها برای رشد نیاز به زمینه مناسب دارند. استعدادهای شناسایی شده آنها را با ثبت نام در کلاس های مرتبط و تشویق آنها پرورش دهید.

چگونه بفهمم چه ورزشی برای کودکمان مناسب است؟

انتخاب ورزش مناسب برای کودکان نیازمند کشف استعداد ورزشی آنهاست. برخی تکنیک هایی که می توانید برای کشف استعداد ورزشی کودکان به کار برید عبارتند از: کودک را در معرض انواع ورزش ها قرار دهید. اولویت آنها را درک کنید: ورزش تیمی یا انفرادی. ورزش را با وضعیت جسمانی فرزندتان مطابقت دهید. چند ورزش را امتحان کنید. مسئولیت پذیری را به کودکانتان آموزش دهید. چرا باید استعداد ورزشی کودکان را کشف کنیم؟ علاوه بر اینکه استعدادیابی ورزشی کودکان می تواند در آینده روشن فرزندانمان تاثیر داشته باشد، تشویق و هدایت کودکان به ورزشی که به آن علاقه دارند امتیازات زیاد دیگری من جمله ادامه دادن آن ورزش و ایجاد تاثیرات مثبت ذهنی در او دارد. ورزش کردن به کودکان کمک می کند تا یاد بگیرند احساسات خود را کنترل کنند و احساسات منفی را به روشی مثبت هدایت کنند.

همچنین ورزش کردن به کودکان کمک می‌کند تا صبر و شکیبایی را در خود پرورش دهند و درک کنند که برای بهبود مهارت‌های فیزیکی و کاری که در مدرسه انجام می‌دهند، به تمرینات زیادی نیاز دارند.

انتظار می رود از طریق استعدادیابی ورزشی  فرزندان از دوران کودکی بتوانید به اهداف زیر دست یابید:

1) استعداد و مهارت کودکان را زودتر بشناسید، 2) اعتماد به نفس و انگیزه کودکتان را افزایش دهید، 3) حس رقابت پذیری را  در کودکتان تقویت کنید، 4) عملکرد و توانایی کودک در دوران طلایی زندگی خود را به اوج برسانید   کودک از چه سنی باید ورزش را شروع کند؟ در حدود سن 6 یا 7 سالگی، بیشتر بچه ها مهارت های فیزیکی و ورزشی خود را توسعه می دهند. در این سنین، آنها هنوز برای درک قوانین بازی به زمان نیاز دارند. هنگامی که فرزند خردسال خود را برای ورزشی ثبت نام می کنید، یا لیگی را که بر یادگیری به شیوه ای سرگرم کننده و مثبت تأکید دارد انتخاب میکنید، در واقع اولین گام را در جهت کشف استعداد ورزشی کودکان برداشته اید. روش های ایجاد انگیزه برای ورزش کردن در کودکان در اینجا چند راه برای علاقه مند نگه داشتن کودکان به ورزش و ایجاد انگیزه در آنها آورده شده است: به فرزندتان اجازه دهید ورزشی را انتخاب کند که از آن لذت می برد – حتی اگر آن ورزش مورد علاقه شما نباشد. همراه و دوست ورزشی کودکانتان باشید و آنها را برای تماشای ورزش دیگران به رویدادهای ورزشی مختلف ببرید.

گردآورنده: سرکار خانم مومن (مربی ورزش)

تایید کننده: سرکار خانم خمّر (مدیریت پیش دبستانی)

منبع: سایت ورزشی


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20