ورزش ژیمناستیک برای کودکان

ورزش ژیمناستیک کودکان می تواند یک راه عالی باشد تا بچه ها یک علاقه همیشگی و عمری به ورزش پیدا کنند، اما این که سن شروع ژیمناستیک کودک دقیقا چه سنی است، به عوامل و ملاحظات مختلفی بستگی دارد که پدر و مادر ها باید با دقت زیادی به آن ها توجه کنند.

ژیمناستیک نه تنها یک ورزش بلکه نوعی سبک زندگی محسوب می شود. این ورزش شامل سرعت، استقامت، انعطاف پذیری، هماهنگی، قدرت و تعادل است که نیاز به تمرین و مهارت بسیار زیادی دارد. کشش و انعطاف پذیری که ژیمناستیک نیاز دارد، آن را به ورزشی عالی برای کودکان تبدیل می کند. حرکات ژیمناستیک کودکان، برای هر دو گروه دختران و پسران فعالیت بسیار خوبی محسوب می شود. این ورزش برای ایجاد تعادل، مهارت های اساسی حرکتی و هماهنگی کودک مناسب است.

وقتی کودکان این مهارت ها را یاد بگیرند، مهارت های خوب تعادلی مانند روی یک پا پریدن، پرش و راه رفتن بر روی میله تعادل را نیز می آموزند.

ضرورت ورزش ژیمناستیک برای کودکان

این ورزش می تواند مهارت های پایه و اصلی مربوط به تحرک و انعطاف پذیری، اعتماد به نفس، تسلط را پایه گذاری کند.همچنین این ورزش می تواند پایه و سرآغازی برای موفقیت های آینده در ورزش و علاقه به آن تا انتهای عمر باشد و منجر به شرکت همیشگی، فعال و سالم در ورزش ها شود. ژیمناستیک بدن شما را روی فرم نگه می دارد و مهارت های اساسی و مهمی نظیر کنترل، انعطاف پذیری و قدرت را برایتان به ارمغان می آورد؛بدان معنا که شما می توانید کار هایی مثل پریدن و جهش کردن را متفاوت تر از افراد عادی انجام دهید.

چرا ژیمناستیک برای کودکان نوپا مناسب است؟

تراکم عضلات و قدرت کودکان نوپا را افزایش داده و کودکان از بچگی ورزشکار می شوند.ژیمناستیک کمک می کند تا بچه ها یاد بگیرند که چگونه تعادل خود را حفظ کنند.کودکان یاد می گیرند که چگونه به والدین گوش دهند و دستورالعمل ها را دنبال کنند.ژیماستیک دروازه ای برای سایر ورزش ها مانند فوتبال، والیبال، هندبال و… است، به بیانی دیگر ژیمناستیک مادر همه ی ورزش ها است.اعتماد به نفس کودک را بهبود می بخشد و بچه ها نسبت به خود احساس خوبی دارند.کلاس های ژیمناستیک معمولاً پر از سرگرمی است و بچه ها دوست دارند بروند.

بهترین سن برای شروع ژیمناستیک برای بچه ها

مناسب ترین سن برای شروع کلاس های جدی ژیمناستیک در بچه ها 5 سال است. اما برخی از بخش های ژیمناستیک کودکان را در 2 و 3 سال قبول می کنند.در ابتدا کودکان تمریناتی را برای رشد کلی جسمی انجام می دهند که در حضور در مرحله مقدماتی ممکن است برای کودکان دشوارتر باشد، زیرا بدن آن ها به ورزش عادت ندارد و در عین بازی و سرگرمی نیز خسته می شوند.

پس از آموزش عمومی، بچه هایی که بدن آن ها برای ورزش قهرمانی مناسب تر است انتخاب می شوند و می توانند در برنامه های ژیمناستیک به عنوان ترکیبی از فعالیت های پرتلاش و قهرمانی شرکت کنند.

ژیمناستیک کار ها و مربیان این حوزه تاکید دارند با این که مهم است که کودکان ورزش ژیمناستیک را از سن پایینی آغاز کنند، به خصوص اگر دارای پتانسیل و استعداد خوبی هستند، هرگز نباید آن ها را مجبور به شرکت در مسابقه ای کنیم به خصوص اگر تمایلی به این کار نداشته باشند.

ورزش کردن باید سرگرم کننده و جذاب باشد چرا که مربیان و معلمان معتقدند ورزش کردن می تواند پایه ساز زندگی خوب و همراه با عادت های سالم باشد. احتمال این که کودک شما تبدیل به یک آماتور با روحیه رقابت بالا و یا یک ژیمناستیک کار حرفه ای شود پایین است و تعهد مورد نیاز برای این موضوع بالا است.

ژیمناستیک برای 3-5 سال

کلاس های غلت زدن روی زمین کمی به توان فیزیکی بیشتری نیاز دارند و برای کودک هایی بین 3 تا 5 سال مناسب هستند. حرکت های ابتدایی مربوط به ژیمناستیک به کودکان معرفی می شوند و همچنین فعالیت های مربوط به حفظ تعادل بر روی میله های سطح پایین نیز با شرکت کنندگان کار خواهد شد.

ژیمناستیک برای 6 سال

پس از این که کودک شما توانست این حرکات ابتدایی را به خوبی یاد بگیرید، دیگر آماده ورود به کلاس های مقدماتی ژیمناستیک است که معمولا مناسب برای سن 6 سالگی هستند.دیگر ورزش هایی که می توانند در آماده سازی کودکان برای کلاس های مبتدی ژیمناستیک مناسب باشند: فوتبال و بیس بال که دقیقا همان مهارت ها، تعادل، اعتماد به نفس و چابکی بدنی لازم را در کودکان شکل می دهند.والدینی که مطمئن نیستند آیا ثبت نام دخترشان در ژیمناستیک ایده خوبی است یا خیر، باید از مزایای زیر آگاه باشند:به دختر کوچک شما کمک می کند تا از کودکی به خود متکی باشد (مستقل )به خاطر ماهیت اجتماعی خود، به آنها در ایجاد شخصیتی گرم و جذاب کمک می کند.

گرد آورنده : سرکار خانم مومن ( مربی ورزش )

تایید کننده : سرکار خانم اسحاقی ( مدیریت آموزشگاه )

منبع : بیتوته


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20